Nieuw zeeland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Mees Godfroy - WaarBenJij.nu Nieuw zeeland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Mees Godfroy - WaarBenJij.nu

Nieuw zeeland

Door: Fillemon Wesselink

Blijf op de hoogte en volg Mees

13 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Nieuw zeeland! meer down under kan ik bijna niet meer. Als je nieuw zeeland binnen komt duurt het even voordat je van het vliegveld bent. overal hangen borden of je eten of andere dingen bij je hebt. dat houdt ook in wandelschoenen enzo. het word om de 10 minuten omgeroepen en het staat overal. Ook word er 4 keer gevraagd of je iets hebt om aan te geven. Nou ik had hardloopschoenen gebruikt in Azie. meteen ontsmet! Alles door een scanner en uiteindlijk mocht ik het land in. alles staat aangegeven in het engels en in het chinees op het vliegveld. Waarom dacht ik? Ongeveer 80% van de aangekomen mensen waren chinees. En toch staat het speciaal voor hun nog eens in het chinees aangegeven, zij zijn de gene die niet zeggen dat ze hun hele tas vol met eten hebben zitten... maarja. Auckland was een mooie stad! Beetje veel junks, echt mensen dingen zijn roken die ze van heisenberg gekregen hebben. Ik moest de eerste dag op zoek naar iemand die mijn tas kon maken. op het vliegveld in Brisbane was mijn rits namelijk kapot gegaan en kon mijn tas niet meer dicht! toppert. Maar het is gemaakt. Ik ben daarna met The Kiwi Experience een tour gaan doen. De eerste dag naar hot water beach. Kayaken! super vet. En savonds met ze alle naar het strand graven. Want het water wat je vond tijdens het graven kookte bijna! Vandaar de naam hot water beach, heee. De dag daarna door naar Waitomo. Daar door mooie grotten gelopen. de dag erop weer door naar iets met een R. Die namen hier echt debiel. Hobbtion! hoe vet was dat! echt zo mooi! ik wil later Hobbit worden en daar wonen. het hele land is trouwens prachtig. echt overal waar je kijkt is natuur en bergen. Echt gaaf. in de avond zijn we naar een maori dorp geweest waar we de HAKA leerde en allemaal andere rituelen zagen. mooie dingen. Tweede dag Taupo moesten we om half 5 in de ochtend op om te gaan wandelen. 7 uur door de bergen. dat was denk ik de mooiste tocht die ik ooit heb gedaan. langs Mount Doom waar de ring in is gegaan in de Lord of the rings. over Vulkanen heen. Sneeuw! te mooi. Helemaal kapot toen we terug kwamen maar het was het zeker waard. gister gingen we naar River valley in the middle of nowhere. super mooie plekje. Best heftig potje Verstoppertje gespeeld met de groep daar. De groep waar ik nu mee ben is trouwens heel leuk. Vanochtend met een deel gaan raften! en het water was echt ijskoud. maar super vet. Fotos komen allemaal later. we zijn net aangekomen in Wellington. nog niet veel gezien. het is hier dan ook avond. Ik schrijf binnenkort weer wat! aah mn laatste waarschijnlijk! het gaat hard!

  • 13 Mei 2014 - 10:07

    Jolie:

    Tot snel drollekak!!!! Klinkt super!

  • 13 Mei 2014 - 10:34

    Floortje Dessing:

    Hoi Filemon,
    Klinkt goed joh. Weer een land voor op mijn lijstje. Geniet van je laatste weken. Xxx

  • 13 Mei 2014 - 10:35

    Alfred:

    Heisenberg, haka,hobbit en raften. Een land van uitersten lijkt het. Veel plezier

  • 13 Mei 2014 - 10:40

    Curling Legende Sjo Godfroy:

    Kotahi mowhiti ki te whakahaere tikanga ki a ratou katoa

    Ik herken echt veel van wat je verteld. Nieuw-Zeeland is echt prachtig bijna net als in de Lord of the Rings. Kijk je uit voor Orcs en duistere tovenaars?
    Heftig verstoppertje spelen... hoe doe je dat? :P

  • 13 Mei 2014 - 11:00

    Ton En Corrie:

    Mees, dit is een land wat nog hoog op ons verlanglijstje staat, jammer dat het zo'n eind vliegen is!
    fijn dat je het mooi vindt.
    Goed dat je met zo'n tocht meedoet!
    heel veel groeten uit een regenachtig en koud Nieuwstadt, nog veel plezier!!!Ton,Corrie en kids xx

    ps nog bedankt voor de kaart !!

  • 13 Mei 2014 - 12:47

    Anna Van Den Brink:

    Lieve Mees, het llijkt me daar fantastisch, kom je nog wel aan slapen toe? Groeten uit een zeer zonnig Florida!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Wereld reis

3 Maanden lang de wereld rond.

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2014

USA

13 Mei 2014

Nieuw zeeland

28 April 2014

Australie

13 April 2014

Maleisië

02 April 2014

Vietnam
Mees

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 4867

Voorgaande reizen:

22 Februari 2014 - 31 Mei 2014

Wereld reis

Landen bezocht: